Cheltuieli si venituri aferent impozit specific restaurante

Articol scris in data de: 07 Februarie 2022

Intrebare:

O persoana juridica, CAEN: restaurante, platitoare de impozit profit si impozit specific, inregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

1. Venituri din somaj tehnic pentru plata salariatilor implicati in activitatea de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie salariale aferente?

2. Venituri din vanzarea produselor reziduale aferente activitatii de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie aferente?

3. Venituri din vanzarea unui autovehicul utilizat la activitatea de restaurant pana in momentul vanzarii. Cheltuielile care pana in momentul vanzarii au fost considerate ca apartinand activitatii de restaurant cum vor fi tratate, cheltuieli comune sau integral supuse impozitului pe profit?

4. Venituri din activitati de promovare a unui brand de bautura racoritoare. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

5. Venituri din despagubiri primite de la firma de asigurari aferente unor daune produse restaurantului. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

6. Cheltuieli cu repararea si intretinerea restaurantului: zugravit, schimbat gresie, faianta etc.. Aceste cheltuieli se considera aferente activitatii de restaurant?

Cunosc prevederile Codului Fiscal si a legii 170/2016 dar cu toate acestea am dubii referitor la incadrarea acestor venituri si cheltuieli: impozit specific sau impozit profit.

As avea nevoie de un raspuns concret, justificat la fiecare tip de venit / cheltuiala.



Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

1. Venituri din somaj tehnic pentru plata salariatilor implicati in activitatea de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie salariale aferente?

Raspuns:

La articolul 9 alin (2) din Normele de aplicare a Legii 170/2016 se prevede: “(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), contribuabilii trebuie să organizeze şi să conducă evidenţa contabilă potrivit reglementărilor contabile date în baza Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru stabilirea veniturilor şi cheltuielilor corespunzătoare activităţilor vizate.

Pentru stabilirea cheltuielilor comune care vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal se utilizează o metodă raţională de alocare, potrivit reglementărilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proporţional cu ponderea veniturilor obţinute din activităţile vizate în veniturile totale realizate de contribuabil. “

Daca din documentele detinute de dvs (gen contract de munca sau acte aditionale, foaie de pontaj pentru restaurant, stat salarii, raport revisal, alte documente justificate) reiese clar ca , persoanele pentru care s-a solicita si obtinut somajul tehnic , lucreaza doar pentru activitatea de restaurant, atunci veti vedea veniturile din somajul tehnic, drept venituri allocate actiovitatii de restaurant.

Intrebare : O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

2. Venituri din vanzarea produselor reziduale aferente activitatii de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie aferente?

Raspuns:

Si la aceasta intrebare raspunsul pleaca de la codurile caen pe care se desfasoara activitatea societatii. Avand in vedere ca vanzarea de reziduuri nu este o activitate in sine pentru societate, adica nu are un cod caen autorizat, ci este o operatiune conexa uneia dintre activitatile autorizate, in speta este conexa activitatii de restaurant si mai mult, din prevedere, produsele reziduale  pe care le vindeti  sunt evidentiate pe liste de inventariere/ procese verbale, alte documente pe care le puteti intocmi si prezenta drept documente justificative in eventualitatea unui control, puteti considera si aceste venituri , drept venituri aferente activitatii de restaurant.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

3. Venituri din vanzarea unui autovehicul utilizat la activitatea de restaurant pana in momentul vanzarii. Cheltuielile care pana in momentul vanzarii au fost considerate ca apartinand activitatii de restaurant cum vor fi tratate, cheltuieli comune sau integral supuse impozitului pe profit?

In cadrul societatii ar trebui sa existe o procedura de lucru in care sa se regaseasca modalitatea de alocare atat a cheltuielilor cat si a veniturilor per activitate autorizata (Cod caen).

Modul in care se aloca atat cheltuielile cat si veniturile depinde foarte mult de documentele justificative conexe, intocmite.  De exemplu daca in spatiul (locatia) unde functioneaza restaurantul , exista o alta incapere cu destinatia birou, in care sunt luate decizii, se prelucreaza acte, exista dosare cu acte aferente altor activitati derulate de societate, atunci va trebui sa intocmiti procedura prin care cheltuielile commune gen : utilitati, chirie (daca este cazul), alte servicii aferente locatiei se vor imparti pe activitatile desfasurate. La fel si in cazul veniturilor commune, care nu vor putea fi atribuite efectiv unei activitati (gen vanzarea unor mijloace fixe care sunt folosite per societate si nu in functie de activitate).

Revenind la vanzarea autovehicului utilizat la activitatea de restaurant, ca sa puteti aloca veniturile realizate din vanzarea acestuia doar pe restaurant, trebuie sa puteti dovedi ca respectivul autovehicul a fost utilizat strict doar pentru activitatea de restaurant : gen catering, livrarea mancarii comandate de la restaurant de catre clienti. Dar de exemplu: daca in perioada in care restaurant (datorita prevederilor legale din timpul pandemiei) a avut activitatea suspendata si angajatii au fost in somaj tehnic, acel autovehicul a fost utilizat in continuare: de ex: un alt angajat al societatii l-a folosit sa duca actele la serviciul externalizat de contabilitate, sa mearga la banca etc; in acest caz recomandarea ar fi sa mergeti pe alocare veniturilor pe baza unui algoritm folosit pe toata perioada anului fiscal, atat pentru determinarea cheltuielilor cat si a veniturilor.

Acelasi rationament ar trebui aplicat si pentru alocarea cheltuielilor cu respectivul autovehicul ; daca se poate demonstra ca autovehicolul a fost folosit pentru activitatea de restaurant (vedeti exemplul prezentat) atunci evident si cheltuielile vor fi allocate tot aceleasi activitati. Daca insa, nu se poate demonstra sufficient de clar acest lucru atunci recomandarea mea ar fi ca atat veniturile cat evident si cheltuielile sa respecte algoritmul mentionat mai sus.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

4. Venituri din activitati de promovare a unui brand de bautura racoritoare. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

Raspuns:

Intrucat in prezentarea situatiei de fapt, ati precizat clar doar una din activitatile desfasurate de societate si anume cea de restaurant, dar intrebarile duc spre concluzia ca societatea realizeaza venituri si din alte activitati. Parerea mea este ca atata timp cat cealalta celelalte activitate/activitati sunt diferite de activitatea de restaurant, atentie nu complementare, adica societatea nu are autorizate activitatea de restaurant si ditributia de bauturi alcoolice si non alcoolice sau activitati de marketing, veniturile obtinute din promovarea unui brand de bauturi racoritoare nu poate fi considerate altfel decat o operatiune /activitate conexa activitatii de restaurant. Este un fapt ca barurile, restaurantele incheie contracte de promovare cu diverse branduri de : bauturi racoritoare, alcoolice, tigari in locatiile lor. Un exemplu concret pe care l-as da acum: daca societatea dvs obtine venituri din promovarea unui brand de bauturi racoritaore dar in propria locatie nu comercializeaza acele bauturi racoritoare, nu are un figider su insemnlee brandului si evident produsele pe care le promoveaza, in acest caz putem considera ca veniturile obtinute din promovarea brandului X nu sunt venituri aferente (conexe) activitatii de restaurant, ci este vorba de o alta activitate de sine statatoare si autorizata. Ca atare aceste venituri, in aceasta situatie ar fi trebui sa fie considerate la calculul impozitului pe profit.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

5. Venituri din despagubiri primite de la firma de asigurari aferente unor daune produse restaurantului . Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

Raspuns:

Din nou, pentru a putea stabili unde incadram aceste venituri exceptionale, vom porni de la urmatoarea analiza: ce anume daune acopera despagubirea primita de la asigurator si daca aceste daune se refera la intreaga locatie, in care locatie se desfasoara doar activitatea de restaurant sau asa cum explicam mai sus la punctul  3, exista posibilitatea ca in locatia respective  se considere ca se desfasoara si alte activitati.

De exemplu, daca daunele s-au produs la sala restaurantului, neafectand restul locatiei (sa zicem o inundatie, un mic incediu etc) si atat in cererea inaintata asiguratorului cat si ulterior in decizia de efectuare a reparatiilor, a procesului verbal de receptie a reparatiilor efectuate, (poate aveti si vreun mic proiect, poze etc) se demonstreaza clar ca despagubirea primita este destinata acoperirii evenimentelor care au deteriorat sala restaurantului, atunci puteti considera fara dubii, acele venituri ca aferente activitatii de restaurant. Dar daca de exemplu aceste daune au afectat fatada localului unde este restaurantul si asa cum explicam mai sus in locatia respective exista o camera, un birou unde se desfasoara si alte activitati, atunci recomandarea mea este sa alocati si veniturile obtinute din despagubirile platite de asigurator pe baza algoritmului stabilit in cadrul societatii, in vederea distribuirii cheltuielilor si veniturilor commune.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

6. Cheltuieli cu repararea si intretinerea restaurantului: zugravit, schimbat gresie, faianta etc.. Aceste cheltuieli se considera aferente activitatii de restaurant?

Raspuns:

Intrucat cred ca intrebarea 5 si 6 sunt legate, va rog sa revedeti raspunsul la intrebarea 5, la care as mai preciza: si in situatia in care presupunem ca valaorea reparatiilor este mai mare de 20% din valoarea imobilului (fie ca este proprietatea societatii, fie ca este in chirie) si respectand prevederile legale in vigoare, nu veti inregistra direct pe cheltuiala (in aceasta situatie) ci pe imobilizari pe care urmeaza sa le amortizati pe o anumita perioada de timp, inclusive la cheltuiala cu amortizarea as avea in vedere acelasi rationament prezentat la intrebarile de mai sus.

Consider ca este deosebit de important algoritmul dupa care alocati cheltuielile/veniturile pe o activitate sau alta. Rationamentul acestor alocari trebuie sa fie cat  mai clar si sustinut cu documente justificative.

Reglementare:

  • Legea 227/2015
  • Legea 170/2016
  • Normele de aplicare a legii 170/2016 (Ordin 264/2017)
Distribuie pagina
Simona Jurescu

Articol scris de catre Simona Jurescu, in data de 07/02/2022.

In anul 2002 ca urmare a dezvoltarii constante a societatii de contabilitate SC Excelcont SRL, apare oportunitatea infiintarii unei sucursale in Timisoara. Din acel an sucursala din Timisoara este condusa si organizata de doamna Jurescu Simona.

Vezi toate articolele scrise de Simona Jurescu

Cheltuieli si venituri aferent impozit specific restaurante

Articol scris in data de: 2022-02-07 10:42:56

Autor: Simona Jurescu

Intrebare:

O persoana juridica, CAEN: restaurante, platitoare de impozit profit si impozit specific, inregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

1. Venituri din somaj tehnic pentru plata salariatilor implicati in activitatea de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie salariale aferente?

2. Venituri din vanzarea produselor reziduale aferente activitatii de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie aferente?

3. Venituri din vanzarea unui autovehicul utilizat la activitatea de restaurant pana in momentul vanzarii. Cheltuielile care pana in momentul vanzarii au fost considerate ca apartinand activitatii de restaurant cum vor fi tratate, cheltuieli comune sau integral supuse impozitului pe profit?

4. Venituri din activitati de promovare a unui brand de bautura racoritoare. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

5. Venituri din despagubiri primite de la firma de asigurari aferente unor daune produse restaurantului. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

6. Cheltuieli cu repararea si intretinerea restaurantului: zugravit, schimbat gresie, faianta etc.. Aceste cheltuieli se considera aferente activitatii de restaurant?

Cunosc prevederile Codului Fiscal si a legii 170/2016 dar cu toate acestea am dubii referitor la incadrarea acestor venituri si cheltuieli: impozit specific sau impozit profit.

As avea nevoie de un raspuns concret, justificat la fiecare tip de venit / cheltuiala.









Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

1. Venituri din somaj tehnic pentru plata salariatilor implicati in activitatea de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie salariale aferente?


Raspuns:

La articolul 9 alin (2) din Normele de aplicare a Legii 170/2016 se prevede: “(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), contribuabilii trebuie să organizeze şi să conducă evidenţa contabilă potrivit reglementărilor contabile date în baza Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru stabilirea veniturilor şi cheltuielilor corespunzătoare activităţilor vizate.

Pentru stabilirea cheltuielilor comune care vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal se utilizează o metodă raţională de alocare, potrivit reglementărilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proporţional cu ponderea veniturilor obţinute din activităţile vizate în veniturile totale realizate de contribuabil. “

Daca din documentele detinute de dvs (gen contract de munca sau acte aditionale, foaie de pontaj pentru restaurant, stat salarii, raport revisal, alte documente justificate) reiese clar ca , persoanele pentru care s-a solicita si obtinut somajul tehnic , lucreaza doar pentru activitatea de restaurant, atunci veti vedea veniturile din somajul tehnic, drept venituri allocate actiovitatii de restaurant.

Intrebare : O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:


2. Venituri din vanzarea produselor reziduale aferente activitatii de restaurant. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit impreuna cu cheltuielie aferente?

Raspuns:

Si la aceasta intrebare raspunsul pleaca de la codurile caen pe care se desfasoara activitatea societatii. Avand in vedere ca vanzarea de reziduuri nu este o activitate in sine pentru societate, adica nu are un cod caen autorizat, ci este o operatiune conexa uneia dintre activitatile autorizate, in speta este conexa activitatii de restaurant si mai mult, din prevedere, produsele reziduale  pe care le vindeti  sunt evidentiate pe liste de inventariere/ procese verbale, alte documente pe care le puteti intocmi si prezenta drept documente justificative in eventualitatea unui control, puteti considera si aceste venituri , drept venituri aferente activitatii de restaurant.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:

3. Venituri din vanzarea unui autovehicul utilizat la activitatea de restaurant pana in momentul vanzarii. Cheltuielile care pana in momentul vanzarii au fost considerate ca apartinand activitatii de restaurant cum vor fi tratate, cheltuieli comune sau integral supuse impozitului pe profit?

In cadrul societatii ar trebui sa existe o procedura de lucru in care sa se regaseasca modalitatea de alocare atat a cheltuielilor cat si a veniturilor per activitate autorizata (Cod caen).

Modul in care se aloca atat cheltuielile cat si veniturile depinde foarte mult de documentele justificative conexe, intocmite.  De exemplu daca in spatiul (locatia) unde functioneaza restaurantul , exista o alta incapere cu destinatia birou, in care sunt luate decizii, se prelucreaza acte, exista dosare cu acte aferente altor activitati derulate de societate, atunci va trebui sa intocmiti procedura prin care cheltuielile commune gen : utilitati, chirie (daca este cazul), alte servicii aferente locatiei se vor imparti pe activitatile desfasurate. La fel si in cazul veniturilor commune, care nu vor putea fi atribuite efectiv unei activitati (gen vanzarea unor mijloace fixe care sunt folosite per societate si nu in functie de activitate).

Revenind la vanzarea autovehicului utilizat la activitatea de restaurant, ca sa puteti aloca veniturile realizate din vanzarea acestuia doar pe restaurant, trebuie sa puteti dovedi ca respectivul autovehicul a fost utilizat strict doar pentru activitatea de restaurant : gen catering, livrarea mancarii comandate de la restaurant de catre clienti. Dar de exemplu: daca in perioada in care restaurant (datorita prevederilor legale din timpul pandemiei) a avut activitatea suspendata si angajatii au fost in somaj tehnic, acel autovehicul a fost utilizat in continuare: de ex: un alt angajat al societatii l-a folosit sa duca actele la serviciul externalizat de contabilitate, sa mearga la banca etc; in acest caz recomandarea ar fi sa mergeti pe alocare veniturilor pe baza unui algoritm folosit pe toata perioada anului fiscal, atat pentru determinarea cheltuielilor cat si a veniturilor.

Acelasi rationament ar trebui aplicat si pentru alocarea cheltuielilor cu respectivul autovehicul ; daca se poate demonstra ca autovehicolul a fost folosit pentru activitatea de restaurant (vedeti exemplul prezentat) atunci evident si cheltuielile vor fi allocate tot aceleasi activitati. Daca insa, nu se poate demonstra sufficient de clar acest lucru atunci recomandarea mea ar fi ca atat veniturile cat evident si cheltuielile sa respecte algoritmul mentionat mai sus.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:


4. Venituri din activitati de promovare a unui brand de bautura racoritoare. Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

Raspuns:

Intrucat in prezentarea situatiei de fapt, ati precizat clar doar una din activitatile desfasurate de societate si anume cea de restaurant, dar intrebarile duc spre concluzia ca societatea realizeaza venituri si din alte activitati. Parerea mea este ca atata timp cat cealalta celelalte activitate/activitati sunt diferite de activitatea de restaurant, atentie nu complementare, adica societatea nu are autorizate activitatea de restaurant si ditributia de bauturi alcoolice si non alcoolice sau activitati de marketing, veniturile obtinute din promovarea unui brand de bauturi racoritoare nu poate fi considerate altfel decat o operatiune /activitate conexa activitatii de restaurant. Este un fapt ca barurile, restaurantele incheie contracte de promovare cu diverse branduri de : bauturi racoritoare, alcoolice, tigari in locatiile lor. Un exemplu concret pe care l-as da acum: daca societatea dvs obtine venituri din promovarea unui brand de bauturi racoritaore dar in propria locatie nu comercializeaza acele bauturi racoritoare, nu are un figider su insemnlee brandului si evident produsele pe care le promoveaza, in acest caz putem considera ca veniturile obtinute din promovarea brandului X nu sunt venituri aferente (conexe) activitatii de restaurant, ci este vorba de o alta activitate de sine statatoare si autorizata. Ca atare aceste venituri, in aceasta situatie ar fi trebui sa fie considerate la calculul impozitului pe profit.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:


5. Venituri din despagubiri primite de la firma de asigurari aferente unor daune produse restaurantului . Aceste venituri pot fi incadrate la venituri aferente activitatiii de restaurant sau la venituri aferente activitatii supuse impozitului pe profit?

Raspuns:

Din nou, pentru a putea stabili unde incadram aceste venituri exceptionale, vom porni de la urmatoarea analiza: ce anume daune acopera despagubirea primita de la asigurator si daca aceste daune se refera la intreaga locatie, in care locatie se desfasoara doar activitatea de restaurant sau asa cum explicam mai sus la punctul  3, exista posibilitatea ca in locatia respective  se considere ca se desfasoara si alte activitati.

De exemplu, daca daunele s-au produs la sala restaurantului, neafectand restul locatiei (sa zicem o inundatie, un mic incediu etc) si atat in cererea inaintata asiguratorului cat si ulterior in decizia de efectuare a reparatiilor, a procesului verbal de receptie a reparatiilor efectuate, (poate aveti si vreun mic proiect, poze etc) se demonstreaza clar ca despagubirea primita este destinata acoperirii evenimentelor care au deteriorat sala restaurantului, atunci puteti considera fara dubii, acele venituri ca aferente activitatii de restaurant. Dar daca de exemplu aceste daune au afectat fatada localului unde este restaurantul si asa cum explicam mai sus in locatia respective exista o camera, un birou unde se desfasoara si alte activitati, atunci recomandarea mea este sa alocati si veniturile obtinute din despagubirile platite de asigurator pe baza algoritmului stabilit in cadrul societatii, in vederea distribuirii cheltuielilor si veniturilor commune.

Intrebare: O persoana juridica, CAEN: Restaurante, platitoare de Impozit Profit si Impozit Specific, intregistreaza urmatoarele venituri si cheltuieli in cursul anului fiscal:


6. Cheltuieli cu repararea si intretinerea restaurantului: zugravit, schimbat gresie, faianta etc.. Aceste cheltuieli se considera aferente activitatii de restaurant?

Raspuns:

Intrucat cred ca intrebarea 5 si 6 sunt legate, va rog sa revedeti raspunsul la intrebarea 5, la care as mai preciza: si in situatia in care presupunem ca valaorea reparatiilor este mai mare de 20% din valoarea imobilului (fie ca este proprietatea societatii, fie ca este in chirie) si respectand prevederile legale in vigoare, nu veti inregistra direct pe cheltuiala (in aceasta situatie) ci pe imobilizari pe care urmeaza sa le amortizati pe o anumita perioada de timp, inclusive la cheltuiala cu amortizarea as avea in vedere acelasi rationament prezentat la intrebarile de mai sus.

Consider ca este deosebit de important algoritmul dupa care alocati cheltuielile/veniturile pe o activitate sau alta. Rationamentul acestor alocari trebuie sa fie cat  mai clar si sustinut cu documente justificative.

Reglementare:

  • Legea 227/2015

  • Legea 170/2016

  • Normele de aplicare a legii 170/2016 (Ordin 264/2017)

  • Categorii spețe

  • Afișare alerte fiscale

  • Afisare postari blog

  • Sortează după