Situatie de fapt:
O societatea a facturat servicii de arhitectura la finalizarea proiectului in luna iulie 2022, factura care a fost achitata in luna august 2022. Societatea beneficiara constata ca in perioada in care s-a emis factura i-a fost anulat codul de TVA pentru nedepunerea declaratiilor. In luna octombrie beneficiarul isi remediaza situatia, obtine cod de TVA si face presiuni asupra firmei de arhitectura sa storneze factura emisa in luna iulie si achitata in august si sa o refaca identic in luna noiemmrie, pentru ca el sa-si deduca TVA-ul.
Intrebare:
Care este temeiul legal care interzice o atfel de operatiune, cum poate justifica societatea de arhitectura refuzul de a accepta stornarea facturii (corect intocmite) si refacerea acesteia identic in luna noiembrie?
Care ar fi consecintele efectuarii unei astfel de operatiuni?
Avand in vedere ca dumneavoastra in calitate de furnizor nu aveti codul de TVA anulat, nu aveti obligatia stornarii facturii si emiterii altei facturi.
Codul fiscal este foarte clar.
● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.
Vezi toate articolele scrise de Monica Predescu