Situație de fapt:
Un PFA neplatitor de TVA cumpara in leasing un autoturism in valoare 36.000 EURO, plateste avans 18.000 EURO si diferenta de 18.000 EURO este finantata printr-un contract de leasing financiar, numar rate 60. Factura lunara contine: diferenta de curs, rata leasing, dobanda achizitie, comision administrare. Autoturismul este folosit in regim mixt.
Intrebare:
Care dintre acestea sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe venit?
TVA-ul va fi inclus in valoarea autoturismului?
Se va considera cheltuiala deductibila rata de leasing sau amortizarea. Se poate amortiza masina timp de 5 ani chiar daca leasingul este pe 2 ani?
Referitor la impozitul pe venit , sa vedem care sunt cheltuielile deductibile in cazul unui PFA ( presupunem ca este in sistem real):
„
● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Expert contabil si consultant fiscal din Cluj Napoca si unul dintre fondatorii si administratorii Asociației “Tax Advisors” și al Grupului Tax Advisors de pe Facebook cu un numar de peste 24.000 de membri.
Vezi toate articolele scrise de Cornel Grama