Vanzarea de carti pe platforma in sistemul print on demand

Articol publicat in data de: 18 Mai 2021
Categorii: TVA
 

Situatia de fapt:

Microintreprindere, platitoare de TVA in RO, realizeaza venituri din publicarea unor carti online cu continut de colorat pt copii sau agende. Vanzarea se face pe platforme din USA. Clientii sunt doar din USA. Pretul de vanzare al unei carti este de 5 $. Clientul comanda cartea, platforma retine costul cu printarea cartii, iar societatea romana incaseaza 2$. Nu se cunoaste clientul final (platforma nu pune la dispozitie detalii despre clienti). La finalul lunii firma din Ro incaseaza contravaloarea cartilor vandute minus costul cu printarea si alte costuri legate de platforma. Aceste servicii se numesc print on demand.

Intrebare:

Ce implicatii are firma din RO din punct de vedere al TVA? Cum intocmeste factura? Cum factureaza banii incasati? (face autofactura?) Unde se declara in decontul 300 dar in 394?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Practic, platforma care va intermediaza vanzarea cartilor/agendelor va presteaza un serviciu (print-ul) pentru care locul prestarii se determina conform Art. 278, alin. (2) din Codul fiscal:,,

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de 18/05/2021.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU